Ramowy rozkład dnia obowiązujący w naszym przedszkolu

 7.00-8.30
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne, służące realizacji pomysłów dzieci. Dzieci podejmują działalność zabawową, usamodzielniają się, rozwijają swoje zainteresowania w kącikach zabaw, doskonalą sprawności manualne podczas zabaw konstrukcyjnych, są aktywne w zakresie organizacji swojego życia; ćwiczenia graficzne, gry planszowe. Dzieci doskonalą pamięć, spostrzegawczość, uwagę, logiczne myślenie; Praca z zespołem dzieci lub indywidualna wspomagająca ich rozwój (stymulująco – kompensacyjna, wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym). Rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami.

8.30-8.45
Praca indywidualna, gry i zabawy dydaktyczne. Rozwijanie aktywność ruchowej- uczestnicząc w różnego typu zabawach ruchowych, ćwiczenia poranne.

 8.45-9.00
Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczne; dzieci nabywają i utrwalają nawyki higieniczne

 9.00-9:20
I ŚNIADANIE

  • doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
  • pełnienie dziecięcych dyżurów
  • kulturalne zachowanie się przy stole.
  • zabiegi higieniczne

9.20-9.30
Zabiegi higieniczne, czynności porządkowe dyżurnych. Przygotowanie do zajęć.

9.30-10.30
Zajęcia dydaktyczne – kierowane prowadzone z całą grupą, będące realizacją treści programowych wspomagających dzieci w wychowaniu i kształceniu we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Rozwijanie różnorodnych aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej , zabawa ruchowa . Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci z literaturą, muzyką i sztuką.

10.30-11.00
Kończenie zajęć plastycznych, uzupełnianie kart pracy. Sprzątanie po zajęciach. Przygotowanie do posiłku. Czynności higieniczne – utrwalenie nawyku mycia rąk przed posiłkiem oraz po skorzystaniu z toalety.

II ŚNIADANIE

  • doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
  • pełnienie dziecięcych dyżurów
  • kulturalne zachowanie się przy stole.
  • zabiegi higieniczne

11.00-12.00
Przygotowania do wyjścia na dwór:

  • ubieranie się dzieci – wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy – zachowanie kolejności zakładania odzieży,
  • wdrażanie do samodzielności.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe, prowadzenie obserwacji przyrodniczych.

  • zabawy dowolne na placu przedszkolnym,
  • zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
  • spacery, wycieczki,
  • zachowanie bezpieczeństwa,
  • przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie

*w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w sali

12.00-13.00
Przygotowanie do obiadu; czynności higieniczne; dzieci nabywają i utrwalają nawyki higieniczne

OBIAD

  • wdrażanie dzieci do kulturalnego spożywania posiłku
  • używania zwrotów grzecznościowych
  • kulturalne i estetyczne spożywanie posiłków
  • praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami ,
  • zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
  • pełnienie dziecięcych dyżurów
  • dbanie o utrzymanie czystości na stolikach

13.00-14.00
Rozchodzenie się dzieci przebywających w przedszkolu do godz 13.00.

Relaksacja – Odpoczynek poobiedni, wyciszenie i rozluźnienie, elementy muzykoterapii, słuchanie bajek czytanych przez nauczycielkę.

  • Słuchamy różnych utworów z literatury dziecięcej
  • Słuchamy muzyki relaksacyjnej oraz utworów muzyki poważnej
  • Umiemy wspólnie zadbać o nasze dobre samopoczucie wykonując np. dziecięce masażyki na plecach kolegów i koleżanek
  • bawimy się w zabawy paluszkowe, ćwiczenia artykulacyjne.

Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym.

14.00-14.30
Rozchodzenie się dzieci przebywających w przedszkolu do godziny 14.00

Przygotowanie do posiłku. Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne.

PODWIECZOREK

  • kulturalne i estetyczne spożywanie posiłków
  • pełnienie dziecięcych dyżurów
  • dbanie o utrzymanie czystości na stolikach

14.30-16.00
Rozchodzenie się dzieci przebywających w przedszkolu do godziny 15.00

Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach  z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych.

Rozchodzenie się dzieci do domu pod opieką rodziców lub osób upoważnionych. Kontakty indywidualne z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb.

W zależności od pogody zabawy dowolne na świeżym powietrzu .

Demos

Color Skin

Header Style

Layout

Wide
Boxed
Skip to content