Ramowy rozkład dnia obowiązujący w naszym przedszkolu
7.00-8.30
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne, służące realizacji pomysłów dzieci. Dzieci podejmują działalność zabawową, usamodzielniają się, rozwijają swoje zainteresowania w kącikach zabaw, doskonalą sprawności manualne podczas zabaw konstrukcyjnych, są aktywne w zakresie organizacji swojego życia; ćwiczenia graficzne, gry planszowe. Dzieci doskonalą pamięć, spostrzegawczość, uwagę, logiczne myślenie; Praca z zespołem dzieci lub indywidualna wspomagająca ich rozwój (stymulująco – kompensacyjna, wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym). Rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami.
8.30-8.45
Praca indywidualna, gry i zabawy dydaktyczne. Rozwijanie aktywność ruchowej- uczestnicząc w różnego typu zabawach ruchowych, ćwiczenia poranne.
8.45-9.00
Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczne; dzieci nabywają i utrwalają nawyki higieniczne
9.00-9:20
I ŚNIADANIE
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
- pełnienie dziecięcych dyżurów
- kulturalne zachowanie się przy stole.
- zabiegi higieniczne
9.20-9.30
Zabiegi higieniczne, czynności porządkowe dyżurnych. Przygotowanie do zajęć.
9.30-10.30
Zajęcia dydaktyczne – kierowane prowadzone z całą grupą, będące realizacją treści programowych wspomagających dzieci w wychowaniu i kształceniu we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Rozwijanie różnorodnych aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej , zabawa ruchowa . Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci z literaturą, muzyką i sztuką.
10.30-11.00
Kończenie zajęć plastycznych, uzupełnianie kart pracy. Sprzątanie po zajęciach. Przygotowanie do posiłku. Czynności higieniczne – utrwalenie nawyku mycia rąk przed posiłkiem oraz po skorzystaniu z toalety.
II ŚNIADANIE
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
- pełnienie dziecięcych dyżurów
- kulturalne zachowanie się przy stole.
- zabiegi higieniczne
11.00-12.00
Przygotowania do wyjścia na dwór:
- ubieranie się dzieci – wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy – zachowanie kolejności zakładania odzieży,
- wdrażanie do samodzielności.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe, prowadzenie obserwacji przyrodniczych.
- zabawy dowolne na placu przedszkolnym,
- zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
- spacery, wycieczki,
- zachowanie bezpieczeństwa,
- przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie
*w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w sali
12.00-13.00
Przygotowanie do obiadu; czynności higieniczne; dzieci nabywają i utrwalają nawyki higieniczne
OBIAD
- wdrażanie dzieci do kulturalnego spożywania posiłku
- używania zwrotów grzecznościowych
- kulturalne i estetyczne spożywanie posiłków
- praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami ,
- zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
- pełnienie dziecięcych dyżurów
- dbanie o utrzymanie czystości na stolikach
13.00-14.00
Rozchodzenie się dzieci przebywających w przedszkolu do godz 13.00.
Relaksacja – Odpoczynek poobiedni, wyciszenie i rozluźnienie, elementy muzykoterapii, słuchanie bajek czytanych przez nauczycielkę.
- Słuchamy różnych utworów z literatury dziecięcej
- Słuchamy muzyki relaksacyjnej oraz utworów muzyki poważnej
- Umiemy wspólnie zadbać o nasze dobre samopoczucie wykonując np. dziecięce masażyki na plecach kolegów i koleżanek
- bawimy się w zabawy paluszkowe, ćwiczenia artykulacyjne.
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym.
14.00-14.30
Rozchodzenie się dzieci przebywających w przedszkolu do godziny 14.00
Przygotowanie do posiłku. Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne.
PODWIECZOREK
- kulturalne i estetyczne spożywanie posiłków
- pełnienie dziecięcych dyżurów
- dbanie o utrzymanie czystości na stolikach
14.30-16.00
Rozchodzenie się dzieci przebywających w przedszkolu do godziny 15.00
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych.
Rozchodzenie się dzieci do domu pod opieką rodziców lub osób upoważnionych. Kontakty indywidualne z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb.
W zależności od pogody zabawy dowolne na świeżym powietrzu .